Potěšit oko asi nepotřebuje vysvětlovat, stačí se podívat na auto. Je jednoduché a zároveň sofistikované. Zajímavostí jsou brzdová světla Rear Compas. Hlavní jsou horizontální a třetí uprostřed je vertikální, což spolu připomíná kompas. Všechny verze mají Ful LED světla, v nejvyšší verzi LED Pixel Lights dokonce matrixová a ne ledajaká. Zatímco předešlá Astra měla 18 LED segmentů v každém světlometu, nová jich má dohromady 168, což je nejvíce v segmentu. Výsledkem toho je skutečně těsné vykrývání provozu. Potěšení oka platí také na interiér. Všechny mají přístrojový panel Pure Panel se dvěma digitálními displeji. Od třetího stupně výbavy Elegance mají již Pure Panel Pro s většími displeji, která jsou navíc překryta jedním krycím sklem. Samozřejmostí je bezdrátová konektivita a nabíjení chytrého telefonu.
Potěší tělo
Potěšit tělo? To začíná sedadly. Ty jsou ukotveny o 12 mm níže než v předchozí generaci, ale ještě ani tak neposkytují ultrasportovní posed. Navíc samotná sedadla mají certifikát AGR. I při vysoké míře digitalizace Opel ponechal několik funkcí s přímým ovládáním, ale například „bitvu s volantem“ musíte vypínat přes dotykový displej. Můj „zadek“ a kříže mimořádně potěšil podvozek. Je cítit, že obšírné vysvětlování toho, jak a co všechno optimalizovali, nebyla jen prázdná slova. Opel i dosud tlumil nerovnosti příkladně, ale teď si dovolím říct, že sám sebe překonal o třídu. Samotné naladění je spíše příjemně komfortní, a tehdy, zejména ve spojení s většími koly, dělají obvykle problém krátké nerovnosti a vyboulení na vozovce. Ne však pro novou Astru. A co je důležité, v řízení cítíte auto. To se bohužel netýká plug-in hybridní verze. Ona se z volantu jaksi ztrácí. Stejně platí, že Astra měla v rámci konkurentů jednu z nejtužších karoserií, nyní má o 14 % vyšší torzní tuhost. To pozitivně vyplývá na jízdní vlastnosti, akustiku a celkový pocit uspokojení. Pro komfort jízdy je velmi důležité, že všechny Astry mají nyní sériově akustické čelní sklo a ve vyšších stupních výbavy i boční.
Potěší duši
Opel už před časem deklaroval, že od roku 2028 bude čistě elektrickou značkou. Nemůžeme se proto divit tomu, že i nová Astra bude mít čistě elektrický pohon, ale až od příštího roku. A navíc, na rozdíl od Renaultu, který vyrukoval s tím, že nyní bude Megane výhradně elektrický, Opel ponechává v nabídce i tradiční pohony, tedy benzínový i dieselový. V případě benzinového nabízí 1,2-litrový přeplňovaný tříválec o výkonu 81 a 96 kW, přičemž oba mají standardně 6-stupňový manuál a silnější může mít 8-stupňový automat. Dieselovou nabídku tvoří 1,5litrový agregát s 96 kW dostupný s 6-st. manuálem a 8-st. automatem. Oba motory známe z koncernových sourozenců a musím říci, že jsou výborné. Sám jsem si v rámci prezentace jako první alternativu vyzkoušel silnější benzín s manuálem. Když počítáte každé euro a nezáleží vám na automatu, tak vám ho vřele doporučuji. Převodovka má příjemný chod, páka je v dobré poloze a odstupňování je dobře sladěno s motorem. V 90-ti točí na 6. převodový stupeň kolem 1 800 otáček. Jakou povinnou jízdou se dnes stává elektrifikovaný pohon. Opel připravil pro Astru rovnou plug-in hybridní pohon, který stojí na 1,6litrovém přeplňovaném benzinovém motoru, elektromotoru o výkonu 81 kW, elektrifikované 8st. automatické převodovce a 12,4 kWh akumulátoru. Podle WLTP přejde na elektřinu 60 km a tento údaj Opel prioritně komunikuje, ale v městských podmínkách podle protokolu EAER (Equivalent All-Electric Range) až 74. Opel považuje za důležité, že čistě elektrický režim je využitelný všude, protože nejvyšší rychlost na elektřinu je 135 km/h.
Rychlé nabíjení stejnosměrným proudem neumožňuje, ale v nabídce má dvě alternativy vestavěné nabíječky. Slabší o výkonu 3,7 kW, silnější se 7,4. Se silnějším nabijete akumulátor za 1:55 hodin. Aktuálně má plug-in hybridní verze výkon 133 kW a už i to je slušná porce výkonu, navíc s podporou okamžitého zátahu elektromotoru, ale ještě v průběhu letošního roku přijde na trh také verze se 165 kW. Ti šikovnější určitě pochopili, že pod potěšením duše jsem měl na mysli širokou škálu pohonných ústrojí, ale také výbav a úrovně individualizace.