Ford se pochlubil novým modelem Everest. Vypadá zajímavě, má však jeden háček. Zatím to vypadá tak, že do evropského prodeje nedojde, a jeho domovinou bude pravděpodobně trhy blízké Austrálii.
Postavit SUV na pick-up platformě není žádnou novinkou. Podobný postup již jednou v minulosti provedlo Mitsubishi v případě Pajero Sport, . Ford neexperimentoval a uvedením nové generace Everestu se rozvor prodloužil oproti předchůdci o 50 mm.
Nabídka motorů také naznačuje, že Everest se pravděpodobně nedostane do Evropy. Důvod je jasný, pod kapotou totiž najdeme jen spalovací pohonné jednotky. Ode o dva dieselové agregáty. První z nich má dva litry a čtyři válce. Ten větší má už tři litry a je to V6. Bez ohledu na motor je převodovka automatická a má deset stupňů. Oficiální údaje o výkonu a kroutícím momentu nebyly zveřejněny. Je však známo, že k dispozici budou auta s pohonem zadních i všech čtyř kol.
Everest může mít ochranu podvozku, uzávěrku diferenciálu na zadní nápravě, terénní režimy a dvě tažná oka v předním nárazníku. Everest dokáže projít také brod hluboký 80 cm, což opravdu není špatné. Odveze i přívěs s 3,5 tunami. I když je Everest navržen tak, aby fungoval mimo asfalt, neznamená to, že kabina je sparťanská. Najdeme zde dokonce 12palcovou multimediální obrazovku, digitální hodiny, bezdrátovou nabíječku, ventilovaná a vyhřívaná sedadla i volant.