- Reklama -euro
- Reklama -svět ženy

Kia ProCeed GT: Z každého rohlíku trošku

Date:

Share post:

Když jsem si novou Kiu ProCeed GT přebíral na redakční test, uvažoval jsem, jak asi může vypadat typický zákazník pro toto auto. V mysli se mi objevil čerstvý tatínek, který rád řídí a v mládí vlastnil několik sportovních aut. Když však přišla manželka a první dítě, bylo třeba koupit rodinné auto s dostatkem prostoru, objemným zavazadlovým prostorem a za „normální“ cenu. Tak přišla na řadu otázka, jaké auto vybrat tak, aby byl i vlk sytý, i ovce zůstala celá.

Mému imaginárnímu tatínkovi se vůbec nedivím, že sáhl po nové Kii ProCeed ve verzi GT. Vždyť je to kus pěkného auta, za kterým se na ulici otáčejí všechny generace. Působí dostatečně ostrým sportovním dojmem, zároveň je elegantní a karosářská verze typu shooting brake je na cestách stále poměrně jedinečná. Bílá barva laku s červeno-černými doplňky je podle mého názoru opticky asi nejlepší volba. Nedávnou modernizaci si všimne jen fanoušek značky, ale autu drobná vylepšení sluší.

V zadní části nechybí dvě kulaté koncovky výfuku, ale do očí udeří zejména tvar zadních světel, navzájem propojených LED lištou. Přestože jde o stále častější řešení, po kterém sahají více automobilky, málokdo si auto v noci a při pohledu zezadu splete. Velice se mi líbí jak skvěle dokázal korejský výrobce spojit sportovní tvary s elegantními tak, aby zasáhl co nejširší klientelu.

Jedná se příkladem

V interiéru nové Kie ProCeed GT se rychle zdomácní snad každý řidič, zejména pokud má v oblibě sportovní posed a ideální polohu volantu a pedálů. Sedadla nejsou ultimátně sportovní. Jsou pohodlné i na dlouhých cestách, ale zároveň poskytují dostatečnou oporu tělu i při svižnější jízdě v zatáčkách. Volant se zkosenou spodní částí nejenže výborně vypadá, ale se také dobře drží a je obšit kvalitní kůží. Ovladače na volantu jsou uspořádány intuitivně a snadno si na ně zvykne i starší generace řidičů.

Velká část vnitřku je obšita kontraktní červenou nití, což umocňuje pocit sportovnosti. Před řidičem se nachází přehledný digitální kokpit s více možnostmi zobrazování údajů, typický pro značku Kia. Středový displej má ideální velikost 10,25palce, tedy alespoň já nepotřebuji v autě gigantickou obrazovku. Oceňuji spíše pěknou grafiku, intuitivní ovládání, rychlé reakce nebo i kvalitní parkovací kameru. To vše Kia ProCeed GT nabízí.

Na zadních sedadlech se pohodlně usadí i vyšší pasažéři, i když při nastupování je třeba dát si pozor na hlavu. Tvar karoserie je sice sexy, ale není problém si kvůli němu udeřit během nasedání hlavu. Po nastoupení je však už všechno v nejlepším pořádku. Dostatek místa je na hlavu i na kolena a také sedací část je akurátně dlouhá. Kufr má objem 594 litrů a pod podlahou navíc ukrývá praktický organizér. Auto i díky němu výborně poslouží rodinám nebo lidem, kteří v zavazadlovém prostoru často převážejí větší množství věcí.

Dá o sobě vědět

Nová Kia ProCeed GT má sportovního ducha i neposedný charakter, což dává na známost hned po nastartování. Přestože je auto bezprostředně po startu vždy uvedeno do komfortního režimu, výfuk má pěkný jemně praskající zvuk a dává o sobě vědět. Jakmile si ale řidič zvolí sportovní jízdní režim, otevřou se aktivní klapky výfuku a rázem je to jiná písnička. Nedoporučuji to ale dělat v nočních hodinách v obytné zóně, protože sousedé se jistě nepotěší. Za městem si už můžete lahodnost zvuku výfukové soustavy užívat naplno. I když je pravda, že více si akustiku výfuku pochopitelně užijí pasažéři na zadních sedadlech. Pokud tam budete vést mámu nebo tchyni, bude lepší zůstat v komfortním režimu, ne každý ostré zvuky ocení.

Pod kapotou verze s označením GT se ukrývá benzínový čtyřválec s objemem 1,6 litru, výkonem 150 kW (204 koní) a nejvyšším točivým momentem 265 Nm. Samotný motor je tichý, jeho práci slyšet až ve vyšších otáčkách. Právě tam se také cítí nejlépe, v těch nižších mu agresivita a ochota trochu chybí. Jakmile se však nadechne turbodmychadlo, záběr je citelný a maximální rychlost rychle překročena. Chválím také práci automatické 7-stupňové dvouspojkové převodovky, která s motorem komunikuje příjemně a zejména ve sportovním režimu z něj dokáže dostat plný potenciál.

Podvozek patří k tvrdším, ale ne přehnaně a už vůbec ne nepříjemně. Je nastaven přesně tak, aby vyhovoval potřebám sportovního auta a zároveň poskytoval dostatečný komfort pro posádku při každodenní jízdě. I za jeho vyladění patří konstruktérům Kie moje poklona. Krásně zde je vidět, jak moc jim vyšla snaha o spojení sportovního charakteru auta s komfortními vlastnostmi. Dokonalé namixovaný koktejl, který chutná snad každému. Zážitek z jízdy je tedy u Kie ProCeed GT přítomen, výkonný a potentní motor také, podvozek je minimálně stejně dobrý, ale co spotřeba paliva?

- Reklama -PR články

Další články autora

Proč je Otava ideální řekou pro začínající vodáky

Řeka Otava je správnou volbu pro každého, kdo se chce pustit do svého prvního pořádného dobrodružství na vodě....

Co jsou kanabinoidy a jak fungují?

Kanabinoidy představují látky, o kterých se stále častěji hovoří v souvislosti se širokým spektrem jejich pozitivních účinků. Které...

Jak chytré hodinky mění sportovní trénink pro muže

Revoluce ve fitness: Chytré hodinky jako osobní trenéři Když jsem poprvé obdržel své chytré hodinky, byl jsem skeptický. Mohou...

Dress code na zahradní párty, jak přijdou vaši hosté na večírek oblečeni?

Na oslavě můžete kromě mnoha jiných požadavků stanovit i konkrétní dress code. Jaké to má výhody? Proč volit na...