V záplavě spousty SUV a crossoverů, které jsou dnes v trendu mě vždy potěší, když si můžu sednout za volant rodinně laděného MPV. Auta, která si cti vnitřní prostor, praktické vlastnosti a nepotřebuje si hrát na něco, čím není. BMW řady 2 Active Tourer je, chválabohu, stále právě takovým autem. Netváří se, že si poradí s každým terénem, ani že je nejrychlejší na cestě. Má nízký podvozek, vysokou karoserii a dokáže jezdit opravdu úsporně. Jednoduše, ví na čem opravdu záleží.
Mírný nárůst rozměrů
Novinka se ve srovnání s první generací může pochlubit o něco většími rozměry karoserie. Rozdíly nejsou obrovské, bavíme se o milimetrech, ale ve všech směrech ao chlup delší je i rozvor os kol. Ve výsledku se tak mírně zvětšil vnitřní prostor a díky širšímu rozchodu kol se zlepšila stabilita. Zevně si jinak můžete všimnout jen evolučních pokroků, kde se změnil tvar přední části s aktivními lamelami masky chladiče, do očí bijí velké ledvinky, vylepšený tvar klik nebo elegantní záď. Auta typu MPV možná nejsou tak sexy jako SUV-čka, ale mně se nové BMW řady 2 Active Tourer moc líbí.
Nezůstal kámen na kameni
V interiéru nastala doslova revoluce a obávám se, že nebude každému po vůli. Klasické pojetí přístrojové desky tak, jak jsme byli u značky BMW zvyklí, je minulostí. Nyní interiéru vládne přístrojový panel s názvem BMW Curved Display, sestávající ze dvou displejů pod zakřiveným sklem. Digitální kokpit má rozměr 10,70 palce a centrální dotykový displej zase 10,25 palce. Zcela nová je také grafika menu a logika ovládání. Zapomeňte také na otočný ovladač iDrive, ve středovém tunelu se nachází pouze startovací tlačítko, volič automatické převodovky, ovládání hlasitosti rádia a tři další tlačítka pro ovládání základních funkcí typu: volba jízdního režimu, obraz parkovacích kamer nebo funkce Auto Hold. Interiér působí moderněji a přehledněji, ale celková ergonomie ovládání je podle mého názoru horší.
Jezdí dobře a úsporně
V rámci první jízdy jsem si měl možnost vyzkoušet verzi 218d, což znamená, že pod kapotou pracoval dvoulitrový dízlový motor o výkonu 110 kW, čili 150 koní. Motor má sice akusticky výraznější projev, ale interiér je dobře odhlučněný, takže hrdelnější zvuk slyšet zejména zvenčí. Naftový čtyřválec příkladně spolupracuje s automatickou převodovkou, ale především je mimořádně úsporný. Já jsem auto vracel se spotřebou na úrovni 4,5 litru a to podotýkám, že jsem jezdil převážně ve městě a do spotřeby je zahrnut i proces focení. Výborný výhled z auta, komfortní podvozek, vysoká aktivní i pasiva bezpečnost a zejména bohatý vnitřní prostor i zavazadlový prostor o objemu 470 litrů. To je ve zkratce nové BMW 218d Active Tourer a já už se těším na redakční test.