- Reklama -euro
- Reklama -svět ženy

BMW 218d Active Tourer – Ví, na čem záleží

Date:

Share post:

V záplavě spousty SUV a crossoverů, které jsou dnes v trendu mě vždy potěší, když si můžu sednout za volant rodinně laděného MPV. Auta, která si cti vnitřní prostor, praktické vlastnosti a nepotřebuje si hrát na něco, čím není. BMW řady 2 Active Tourer je, chválabohu, stále právě takovým autem. Netváří se, že si poradí s každým terénem, ​​ani že je nejrychlejší na cestě. Má nízký podvozek, vysokou karoserii a dokáže jezdit opravdu úsporně. Jednoduše, ví na čem opravdu záleží.

Mírný nárůst rozměrů

Novinka se ve srovnání s první generací může pochlubit o něco většími rozměry karoserie. Rozdíly nejsou obrovské, bavíme se o milimetrech, ale ve všech směrech ao chlup delší je i rozvor os kol. Ve výsledku se tak mírně zvětšil vnitřní prostor a díky širšímu rozchodu kol se zlepšila stabilita. Zevně si jinak můžete všimnout jen evolučních pokroků, kde se změnil tvar přední části s aktivními lamelami masky chladiče, do očí bijí velké ledvinky, vylepšený tvar klik nebo elegantní záď. Auta typu MPV možná nejsou tak sexy jako SUV-čka, ale mně se nové BMW řady 2 Active Tourer moc líbí.

Nezůstal kámen na kameni

V interiéru nastala doslova revoluce a obávám se, že nebude každému po vůli. Klasické pojetí přístrojové desky tak, jak jsme byli u značky BMW zvyklí, je minulostí. Nyní interiéru vládne přístrojový panel s názvem BMW Curved Display, sestávající ze dvou displejů pod zakřiveným sklem. Digitální kokpit má rozměr 10,70 palce a centrální dotykový displej zase 10,25 palce. Zcela nová je také grafika menu a logika ovládání. Zapomeňte také na otočný ovladač iDrive, ve středovém tunelu se nachází pouze startovací tlačítko, volič automatické převodovky, ovládání hlasitosti rádia a tři další tlačítka pro ovládání základních funkcí typu: volba jízdního režimu, obraz parkovacích kamer nebo funkce Auto Hold. Interiér působí moderněji a přehledněji, ale celková ergonomie ovládání je podle mého názoru horší.

Jezdí dobře a úsporně

V rámci první jízdy jsem si měl možnost vyzkoušet verzi 218d, což znamená, že pod kapotou pracoval dvoulitrový dízlový motor o výkonu 110 kW, čili 150 koní. Motor má sice akusticky výraznější projev, ale interiér je dobře odhlučněný, takže hrdelnější zvuk slyšet zejména zvenčí. Naftový čtyřválec příkladně spolupracuje s automatickou převodovkou, ale především je mimořádně úsporný. Já jsem auto vracel se spotřebou na úrovni 4,5 litru a to podotýkám, že jsem jezdil převážně ve městě a do spotřeby je zahrnut i proces focení. Výborný výhled z auta, komfortní podvozek, vysoká aktivní i pasiva bezpečnost a zejména bohatý vnitřní prostor i zavazadlový prostor o objemu 470 litrů. To je ve zkratce nové BMW 218d Active Tourer a já už se těším na redakční test.

- Reklama -PR články

Další články autora

Proč je Otava ideální řekou pro začínající vodáky

Řeka Otava je správnou volbu pro každého, kdo se chce pustit do svého prvního pořádného dobrodružství na vodě....

Co jsou kanabinoidy a jak fungují?

Kanabinoidy představují látky, o kterých se stále častěji hovoří v souvislosti se širokým spektrem jejich pozitivních účinků. Které...

Jak chytré hodinky mění sportovní trénink pro muže

Revoluce ve fitness: Chytré hodinky jako osobní trenéři Když jsem poprvé obdržel své chytré hodinky, byl jsem skeptický. Mohou...

Dress code na zahradní párty, jak přijdou vaši hosté na večírek oblečeni?

Na oslavě můžete kromě mnoha jiných požadavků stanovit i konkrétní dress code. Jaké to má výhody? Proč volit na...